Tým Gymnázia Paměti národa

Magdaléna Benešová

ředitelka Gymnázia Paměti národa

Magdaléna vystudovala učitelství (obor angličtina a základy společenských věd) na Karlově univerzitě v Praze. Učitelství a vzdělávání se jako učitelka, lektorka, školitelka a metodička věnuje více než 20 let. Od roku 2011 spolupracovala s organizací Post Bellum, kde stála za koncepcí vzdělávací agendy a vedla vzdělávací oddělení. Přišla s nápadem vzniku Gymnázia Paměti národa, stála u jeho rozjezdu a byla spojkou na zřizovatele – neziskovou organizaci Post Bellum. Nyní působí jako ředitelka GPN.

magdalena.benesova@gymnaziumpn.cz


Marek Stojan

Zástupce ředitelky pro administrativně-legislativní řízení

Dějepis, základy společenských věd

Marek vystudoval práva a historii na právnické a filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Už v rámci studia se aktivně zajímal o vzdělávání, a proto se přidal k iniciativě StreetLaw, která se snaží napomáhat všeobecnému zvýšení právní gramotnosti, a dále usiluje o zlepšení výuky práva na školách. Přes doučování a stáže v různých vzdělávacích institucích se nakonec dostal až k práci učitele na gymnáziu.

I když působí stále v právní praxi, nikdy se nepřestal věnovat své celoživotní vášni, kterou je historie. Právě ta stála na začátku jeho zájmu o společenské vědy. Ve výuce se zaměřuje na interaktivní a badatelské metody jako je práce s prameny, týmové projekty či třeba simulované soudy. Jeho hlavní snahou je propojení teorie s praxí a příprava studentů na budoucí život. Proto se u nich snaží posilovat schopnosti argumentace, týmové práce a smyslu pro zodpovědnost. Ve volných chvílích se věnuje celé řadě převážně nerdských koníčků, vaření a také cestování.

marek.stojan@gymnaziumpn.cz


Eva Marková

Zástupkyně ředitelky pro pedagogiku

Literární výchova, Mediální výchova, Německý jazyk, Tvůrčí psaní

Eva studovala češtinu, němčinu, komparatistiku a učitelství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, na Univerzitě Palackého v Olomouci obhájila disertační práci věnovanou čtenářství, nyní tam dále působí jako odborná asistentka. 

Zásadní pracovní zkušenosti získala na Gymnáziu Jana Keplera, při přípravách literárního festivalu Šrámkova Sobotka a v redakci časopisu Plav. Zahraniční zkušenosti sbírala na stážích v Jeně, Berlíně a New Hampshiru, ale také v Česko-německém fóru mládeže. Jejím odborným zájmem je především česká poválečná lyrika, věnuje se kulturní publicistice a ráda se toulá po šumavských lesích.

eva.markova@gymnaziumpn.cz


Kristýna Řeháková

Biologie

Kristýna vystudovala biologii na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a doktorát získala v oboru neurověd. Více než deset let pracovala ve výzkumných laboratořích Akademie věd, kde se věnovala studiu neuronů a jejich synapsí. Biologie podle ní nabízí fascinující pohled na svět v širším kontextu. Chtěla by, aby si studenti z jejích hodin odnášeli zájem o živý svět kolem sebe a touhu ho objevovat.

Miluje hory, dobrodružství a učení se nových věcí. Nejvíce si váží času stráveného se svou rodinou. Zajímá se o alternativní vzdělávací metody a svou dceru vychovává podle Montessori principů, které podporují samostatnost, zvídavost a lásku k poznání.

kristyna.rehakova@gymnaziumpn.cz


Lillian Isperdon

Anglický jazyk

Lillian je v současné době studentkou doktorského studia na Univerzitě Karlově, kde se zabývá výukou angličtiny online a způsoby vzdělávání učitelů EFL pro efektivní výuku angličtiny online pomocí synchronních a asynchronních nástrojů. 

Vyučovala na různých univerzitách a školách, včetně Tishreen University, European University of Armenia, American University of Armenia a v současné době na UNYP, Univerzitě Karlově a Gymnáziu Paměti národa. Účastnila se mnoha konferencí a má několik vědeckých publikací v oblasti vzdělávacích technologií a vzdělávání učitelů, které si můžete prohlédnout zde.

lillian.isperdon@gymnaziumpn.cz


Jeffrey Zamoff

Anglický jazyk

Jeffrey se narodil ve Washingtonu, DC a v Praze žije a učí od roku 2006. Předtím, než se přestěhoval to České republiky, dokončil magisterské studium ve vzdělávání na Temple univerzitě ve Filadelfii. Jeffrey žije se svou ženou a třemi dětmi ve Vršovicích, a když s nimi zrovna netráví čas, poslouchá hudbu, vytváří umění, běhá nebo si čte. Velmi ho baví poznávat a být součástí životů studentů na Gymnázia Paměti národa a podporovat nejen jejich znalost anglického jazyka, ale i jejich emoční růst.

jeffrey.zamoff@gymnaziumpn.cz


Olga Kaucká

Tělesná výchova, francouzština

Olga vystudovala francouzštinu a tělocvik, a následně také výchovné poradenství, na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

Baví jí stolní tenis, aktivně hraje 1. ligu žen a  vede stolně-tenisovou akademii pro děti i dospělé. Má ráda cestování, čtení a divadlo.

olga.kaucka@gymnaziumpn.cz


Pavel Frydrych

Zeměpis

Pavel je absolventem Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy – obory Geografie a Kartografie a navazující studium Krajina a Společnost. V současné době studuje tamtéž doktorské studium – obor Sociální geografie a regionální rozvoj.

Ve svém volném čase se věnuje především vedení dětského turistického oddílu. Mezi jeho další koníčky patří volejbal, hra na kytaru a hraní deskových her.

pavel.frydrych@gymnaziumpn.cz


Jana Šindlerová

Český jazyk

Jana vystudovala český jazyk a literaturu a anglistiku – amerikanistiku na FF UK v Praze a má doktorát z matematické lingvistiky na MFF UK. Práce s jazykovými korpusy ji přivedla k přesvědčení, že srdcem školní výuky češtiny by měla být funkce jazykových prostředků v komunikaci, a hlavně prohlubování schopnosti dobře číst, psát, mluvit a naslouchat. Proto si doplnila pedagogické vzdělání a začala učit. S kolegy z FF UK píše moderní učebnici českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ a pro radost učí budoucí učitelky a učitele používat moderní technologie.

Svůj volný čas věnuje svým dětem. Ráda čte, tancuje a účastní se šifrovacích her.

jana.sindlerova@gymnaziumpn.cz 


Tomáš Spáčil

Paměť národa (profilový předmět)

Tomáš vystudoval mezinárodní vztahy a politologii na Masarykově univerzitě v Brně a na Univerzitě v rakouském Salzburgu. Sbíral zkušenosti také jako odborný stážista na Stálé misi České republiky při OSN v Ženevě. Dlouhodobě se věnuje občanskému vzdělávání, projektovému řízení a v posledních letech také podcastům a audio tvorbě. Od roku 2018 pracuje ve vzdělávacím oddělení Post Bellum jako lektor, regionální koordinátor a metodik.

Ve své pedagogické a lektorské praxi využívá zážitkové a výchovně-dramatické metody, projektovou výuku a multioborové propojení. V hodinách se snaží spolu se studenty vytvářet komplexní pohled na současné i minulé problémy a fenomény a u studentů podporovat kritické a historické myšlení. Miluje gastronomii a cestování, ve volném čase je nejraději s přáteli, čte nebo hraje na kytaru.

tomas.spacil@gymnaziumpn.cz


Kateř Tureček

Estetická výchova, Seminář dějiny umění / filmu a médií, Paměť národa

Kateř je absolventstvem katedry Dokumentární tvorby na FAMU v Praze. Dlouhodobě vede filmové a umělecké workshopy (např. Mystreetfilms, KineDok při IDF, FAVU VUT, etc.). Mimo pedagogiku se věnuje své autorské umělecké tvorbě, aktivismu, technické podpoře pro galerijní prostory, vývoji vzdělávání ve VR a moderaci.

Kateř ve svém volném čase nejraději plave, kouká na umění, tráví čas se svým přátelstvem a svýma dvěma kočkama.

kater.turecek@gymnaziumpn.cz


David Bartoň

Latina

David studoval filosofii, theologii a klasickou filologii na Filosofické a Evangelické theologické  fakultě UK a Karl-Ruprechts Universität v Heidelberku. Učil na vysokých, vyšších odborných a středních školách (Univerzita Palackého, Univerzita Karlova, Vyšší odborná škola publicistiky, Lauderovo gymnázium a další). Kurátoroval řadu výstav a publikací. 2011 – 2021 vedl revue Přítomnost a je i v redakční radě Babylonu.

Zkoumá, píše a překládá věci spojující antiku a křesťanství s dneškem.

david.barton@gymnaziumpn.cz


Jan Kratochvíl

Základy společenských věd

Honza vystudoval učitelství dějepisu a společenských věd na Pedagogické fakultě UK a andragogiku a personální řízení na Filozofické fakultě UK. Doktorát z historické sociologie získal na Fakultě humanitních studií UK, v jehož rámci absolvoval i dvousemestrální studijní pobyt na LMU v Mnichově. Vyučoval a vyučuje na různých pražských středních školách, krátce působil v médiích, v současnosti je i vědeckým pracovníkem na Filozofické fakultě Masarykovy Univerzity.

Dokud mohl, aktivně sportoval, dnes už hraje jen šachy. Má rád literaturu a divadlo, volný čas tráví s rodinou.

jan.kratochvil@gymnaziumpn.cz


Markéta Popelářová

Německý jazyk

Markéta vystudovala učitelství německého jazyka a základů společenských věd na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Rok také strávila na univerzitě v německém Heidelbergu. 

Čtyři roky působila jako vyučující němčiny na pražské základní škole. Vedle učitelství se také profesně věnuje komunikaci a PR v organizaci Učitel naživo, která usiluje o lepší vzdělávání učitelů a ředitelů. 

Svůj volný čas nejraději tráví hraním squashe, hraním na violoncello nebo objevováním různých koutů světa. 

marketa.popelarova@gymnaziumpn.cz


Michal Kaderka

Dějepis, Mediální výchova

Michal vystudoval dějepis a základy společenských věd na Pedagogické fakultě UK. Dlouhodobě se věnuje mediálnímu vzdělávání a vlivu technologií na společnost. Učí budoucí učitele na Filozofické fakultě UK, jak učit mediální výchovu a vede pro Seznam.cz Akademii mediálního vzdělávání a Festival mediálního vzdělávání. Vede podcast 9 let natvrdo, který je zaměřený na širokou i odbornou veřejnost a kde s hosty řeší vzdělávání z mnoha různých perspektiv.

michal.kaderka@gymnaziumpn.cz


Marek Kejda

Informatika

Marek je učitel s vášní pro moderní výuku a inovativní přístupy ke vzdělávání. Věří, že nejlepší cesta k poznání vede skrze zážitek, a proto ve své výuce uplatňuje principy „školy hrou“. Jeho zaměření na programování mu umožňuje rozvíjet u studentů logické myšlení a kreativitu, zatímco hobby horsing, kterému se věnuje ve volném čase, mu připomíná důležitost pohybu a hravosti v každodenním životě.

Vystudoval bakalářský program na Unicorn University, kde získal pevné základy v IT a managementu, které nyní využívá při vzdělávání dalších generací. Jeho cílem je inspirovat studenty k objevování nových znalostí a ukázat jim, že učení může být nejen užitečné, ale i zábavné.


Karolina Mühlová

Výchovná poradkyně

Karolina vystudovala speciální pedagogiku a učitelství angličtiny na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a později absolvovala studium pro výchovné poradce na Filozofické fakultě UK.

Učila ve škole při nemocnici a na gymnáziu. Na Gymnáziu Paměti národa působí jako výchovná poradkyně. Ráda čte a chodí do divadla. Volný čas ráda tráví se svou rodinou.


Andrej Novik

Metodický konzultant Gymnázia Paměti národa

Absolvent FFUK. Od roku 2000 se zabývá dokumentací a záchranou menšinových jazyků ve střední Evropě se zvláštním zaměřením na jazyk a dějiny moravských Chorvatů. Podílel se na dokumentaci osudů desítek pamětníků v ČR i v zahraničí. Od roku 2007 intenzivně spolupracuje na vzdělávacích projektech se společnostmi SCIO, Post Bellum, Gulag.cz, Sedmý kontinent a dalšími.

Ve volném čase učí dějepis na základní škole a pracuje ve výboru Evropské asociace pro měření výsledků ve vzdělávání (AEA Europe). V současnosti zkoumá možnosti využití počítačových her a virtuální reality ve výuce moderních dějin