Magdaléna Benešová
ředitelka Gymnázia Paměti národa
Magdaléna vystudovala učitelství (obor angličtina a základy společenských věd) na Karlově univerzitě v Praze. Učitelství a vzdělávání se jako učitelka, lektorka, školitelka a metodička věnuje více než 20 let. Od roku 2011 spolupracovala s organizací Post Bellum, kde stála za koncepcí vzdělávací agendy a vedla vzdělávací oddělení. Přišla s nápadem vzniku Gymnázia Paměti národa, stála u jeho rozjezdu a byla spojkou na zřizovatele – neziskovou organizaci Post Bellum. Nyní působí jako ředitelka GPN.
magdalena.benesova@gymnaziumpn.cz

Marek Stojan
Zástupce ředitelky pro administrativně-legislativní řízení
Dějepis, základy společenských věd
Marek vystudoval práva a historii na právnické a filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Už v rámci studia se aktivně zajímal o vzdělávání, a proto se přidal k iniciativě StreetLaw, která se snaží napomáhat všeobecnému zvýšení právní gramotnosti, a dále usiluje o zlepšení výuky práva na školách. Přes doučování a stáže v různých vzdělávacích institucích se nakonec dostal až k práci učitele na gymnáziu.
I když působí stále v právní praxi, nikdy se nepřestal věnovat své celoživotní vášni, kterou je historie. Právě ta stála na začátku jeho zájmu o společenské vědy. Ve výuce se zaměřuje na interaktivní a badatelské metody jako je práce s prameny, týmové projekty či třeba simulované soudy. Jeho hlavní snahou je propojení teorie s praxí a příprava studentů na budoucí život. Proto se u nich snaží posilovat schopnosti argumentace, týmové práce a smyslu pro zodpovědnost. Ve volných chvílích se věnuje celé řadě převážně nerdských koníčků, vaření a také cestování.
marek.stojan@gymnaziumpn.cz

Eva Marková
Zástupkyně ředitelky pro pedagogiku
Literární výchova, Mediální výchova, Německý jazyk, Tvůrčí psaní
Eva studovala češtinu, němčinu, komparatistiku a učitelství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, na Univerzitě Palackého v Olomouci obhájila disertační práci věnovanou čtenářství, nyní tam dále působí jako odborná asistentka.
Zásadní pracovní zkušenosti získala na Gymnáziu Jana Keplera, při přípravách literárního festivalu Šrámkova Sobotka a v redakci časopisu Plav. Zahraniční zkušenosti sbírala na stážích v Jeně, Berlíně a New Hampshiru, ale také v Česko-německém fóru mládeže. Jejím odborným zájmem je především česká poválečná lyrika, věnuje se kulturní publicistice a ráda se toulá po šumavských lesích.
eva.markova@gymnaziumpn.cz

Lucie Cupalová
Vedoucí vyučující, vyučující anglického a německého jazyka, administrátorka el. systému Edookit
Lucie vystudovala anglický a německý jazyk na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a výchovné poradenství na Masarykově univerzitě v Brně. V rámci studia i praxe strávila měsíc na Ruprecht-Karls-Universität v Heidelbergu a několik týdnů studijně ve Freibergu a v Barceloně. Na univerzitě v Praze ji akademicky zajímal „demokratický žánr“ fan fikce a jeho subžánr slash, jemuž věnovala svou bakalářskou i magisterskou práci, článek v časopise a jako host jeden díl pořadu České televize U zavěšené knihy. V rámci studia výchovného poradenství se zaměřovala na inkluzi žáků se sluchovým postižením na gymnáziu.
Od roku 2006 též studuje tance severní Afriky a Blízkého východu, tančí sólově i ve skupině Zahra dancegroup a od roku 2018 učí tyto tance v Institutu regenerace.
Dva roky spolupracovala s dalšími učiteli a knihovníky z celé ČR na projektu Co nebylo v učebnici – Bádám v knihovně a píše svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou, v rámci něhož vznikl ucelený projekt o 16 vyučovacích hodinách.
Na výuce jazyků ji nejvíce baví propojení jazyka s reálným světem a současnými tématy.
Ve volném čase ráda čte, chodí na treky, spí pod širákem, hraje deskové hry, učí se další jazyky a mazlí se se svými kočkami.
lucie.cupalova@gymnaziumpn.cz

Kristýna Řeháková
Biologie
Kristýna vystudovala biologii na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a doktorát získala v oboru neurověd. Více než deset let pracovala ve výzkumných laboratořích Akademie věd, kde se věnovala studiu neuronů a jejich synapsí. Biologie podle ní nabízí fascinující pohled na svět v širším kontextu. Chtěla by, aby si studenti z jejích hodin odnášeli zájem o živý svět kolem sebe a touhu ho objevovat.
Miluje hory, dobrodružství a učení se nových věcí. Nejvíce si váží času stráveného se svou rodinou. Zajímá se o alternativní vzdělávací metody a svou dceru vychovává podle Montessori principů, které podporují samostatnost, zvídavost a lásku k poznání.
kristyna.rehakova@gymnaziumpn.cz

Lillian Isperdon
Anglický jazyk
Lillian je v současné době studentkou doktorského studia na Univerzitě Karlově, kde se zabývá výukou angličtiny online a způsoby vzdělávání učitelů EFL pro efektivní výuku angličtiny online pomocí synchronních a asynchronních nástrojů.
Vyučovala na různých univerzitách a školách, včetně Tishreen University, European University of Armenia, American University of Armenia a v současné době na UNYP, Univerzitě Karlově a Gymnáziu Paměti národa. Účastnila se mnoha konferencí a má několik vědeckých publikací v oblasti vzdělávacích technologií a vzdělávání učitelů, které si můžete prohlédnout zde.
lillian.isperdon@gymnaziumpn.cz

Jeffrey Zamoff
Anglický jazyk
Jeffrey se narodil ve Washingtonu, DC a v Praze žije a učí od roku 2006. Předtím, než se přestěhoval to České republiky, dokončil magisterské studium ve vzdělávání na Temple univerzitě ve Filadelfii. Jeffrey žije se svou ženou a třemi dětmi ve Vršovicích, a když s nimi zrovna netráví čas, poslouchá hudbu, vytváří umění, běhá nebo si čte. Velmi ho baví poznávat a být součástí životů studentů na Gymnázia Paměti národa a podporovat nejen jejich znalost anglického jazyka, ale i jejich emoční růst.
jeffrey.zamoff@gymnaziumpn.cz

Olga Kaucká
Tělesná výchova, francouzština
Olga vystudovala francouzštinu a tělocvik, a následně také výchovné poradenství, na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Baví jí stolní tenis, aktivně hraje 1. ligu žen a vede stolně-tenisovou akademii pro děti i dospělé. Má ráda cestování, čtení a divadlo.
olga.kaucka@gymnaziumpn.cz
Pavel Frydrych
Zeměpis
Pavel je absolventem Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy – obory Geografie a Kartografie a navazující studium Krajina a Společnost. V současné době studuje tamtéž doktorské studium – obor Sociální geografie a regionální rozvoj.
Ve svém volném čase se věnuje především vedení dětského turistického oddílu. Mezi jeho další koníčky patří volejbal, hra na kytaru a hraní deskových her.
pavel.frydrych@gymnaziumpn.cz

Jana Šindlerová
Český jazyk
Jana vystudovala český jazyk a literaturu a anglistiku – amerikanistiku na FF UK v Praze a má doktorát z matematické lingvistiky na MFF UK. Práce s jazykovými korpusy ji přivedla k přesvědčení, že srdcem školní výuky češtiny by měla být funkce jazykových prostředků v komunikaci, a hlavně prohlubování schopnosti dobře číst, psát, mluvit a naslouchat. Proto si doplnila pedagogické vzdělání a začala učit. S kolegy z FF UK píše moderní učebnici českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ a pro radost učí budoucí učitelky a učitele používat moderní technologie.
Svůj volný čas věnuje svým dětem. Ráda čte, tancuje a účastní se šifrovacích her.
jana.sindlerova@gymnaziumpn.cz

Denisa Škodová
Španělský jazyk, anglický jazyk
Denisa vystudovala španělštinu a anglistiku-amerikanistiku na Filozofické fakultě UK, výuce obou jazyků se věnuje už od studií, příležitostně také překládá literaturu.
Zajímá se o období hispanoamerického modernismu (přelom 19. a 20. století), zejména pak o jeho poezii. Dlouhodobě dobrovolničí – spolupracuje se sdružením Luces de Bohemia, které v Praze pořádá španělská literární setkání, a také s organizací CISV, která pořádá mezinárodní tábory s důrazem na multikulturní porozumění a globální přátelství.
Ve volném čase se ráda věnuje své rodině, hudbě, józe, četbě, studiu dalších cizích (zejména románských) jazyků a cestování po cizích zemích i po krásách Česka.
denisa.skodova@gymnaziumpn.cz

Jan Kratochvíl
Základy společenských věd
Honza vystudoval učitelství dějepisu a společenských věd na Pedagogické fakultě UK a andragogiku a personální řízení na Filozofické fakultě UK. Doktorát z historické sociologie získal na Fakultě humanitních studií UK, v jehož rámci absolvoval i dvousemestrální studijní pobyt na LMU v Mnichově. Vyučoval a vyučuje na různých pražských středních školách, krátce působil v médiích, v současnosti je i vědeckým pracovníkem na Filozofické fakultě Masarykovy Univerzity.
Dokud mohl, aktivně sportoval, dnes už hraje jen šachy. Má rád literaturu a divadlo, volný čas tráví s rodinou.
jan.kratochvil@gymnaziumpn.cz

Markéta Pražáková
Německý jazyk
Markéta vystudovala učitelství německého jazyka a základů společenských věd na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Rok také strávila na univerzitě v německém Heidelbergu.
Čtyři roky působila jako vyučující němčiny na pražské základní škole. Vedle učitelství se také profesně věnuje komunikaci v organizaci Učitel naživo, která usiluje o lepší vzdělávání učitelů a ředitelů.
Svůj volný čas nejraději tráví hraním squashe, diskuzemi o vzdělávání, učením se dalších cizích jazyků nebo objevováním různých koutů světa, hlavně Austrálie nebo Portugalska.
marketa.prazakova@gymnaziumpn.cz

Michal Kaderka
Dějepis, Mediální výchova
Michal vystudoval dějepis a základy společenských věd na Pedagogické fakultě UK. Dlouhodobě se věnuje mediálnímu vzdělávání a vlivu technologií na společnost. Učí budoucí učitele na Filozofické fakultě UK, jak učit mediální výchovu a vede pro Seznam.cz Akademii mediálního vzdělávání a Festival mediálního vzdělávání. Vede podcast 9 let natvrdo, který je zaměřený na širokou i odbornou veřejnost a kde s hosty řeší vzdělávání z mnoha různých perspektiv.
michal.kaderka@gymnaziumpn.cz

Andrej Novik
Metodický konzultant Gymnázia Paměti národa
Absolvent FFUK. Od roku 2000 se zabývá dokumentací a záchranou menšinových jazyků ve střední Evropě se zvláštním zaměřením na jazyk a dějiny moravských Chorvatů. Podílel se na dokumentaci osudů desítek pamětníků v ČR i v zahraničí. Od roku 2007 intenzivně spolupracuje na vzdělávacích projektech se společnostmi SCIO, Post Bellum, Gulag.cz, Sedmý kontinent a dalšími.
Ve volném čase učí dějepis na základní škole a pracuje ve výboru Evropské asociace pro měření výsledků ve vzdělávání (AEA Europe). V současnosti zkoumá možnosti využití počítačových her a virtuální reality ve výuce moderních dějin

Petr Kolář
Matematika
Vystudoval na MFF UK učitelství matematiky a fyziky, doktorát obhájil z teorie vyučování fyzice. Má zkušenosti s výukou na gymnáziu, byl zakládajícím ředitelem Arcibiskupského gymnázia v Praze, pracoval v České školní inspekci a VÚP. Věnuje se v posledních letech studiu historie umění a architektury na FF UK a KTF UK a také vnoučatům. Zajímá se širokou oblast kulturní a intelektuální reflexe člověka v historickém a společenském kontextu, rád cestuje.
petr.kolar@gymnaziumpn.cz
Andrew Thompson
Anglický jazyk
Andrew se narodil poblíž Newcastlu v Anglii. Vystudoval univerzitu s vyznamenáním v oboru Geography a získal magisterský titul v oboru Land Economy. Pracoval na různých vedoucích pozicích v globálních poradenských společnostech v oblasti komerčních nemovitostí v Glasgow, Praze a Bratislavě, poté založil start-upovou společnost zaměřenou na frakční investice do nemovitostí jako spoluzakladatel. V poslední době (v rámci svého přání „smysluplnější kariéry“) začal učit angličtinu a zahájil studium MBA v oboru udržitelnosti, inovace a leadershipu. Žije v Černošicích se svou partnerkou a dvěma malými dětmi, ale stále si nachází čas na sport a péči o zahradu. Rád přemýšlí o řešeních různých výzev ve světě a nejšťastnější je, když se učí, rozvíjí se nebo předává své znalosti dál.
andrew.thompson@gymnaziumpn.cz

Caroline Djiboghlian
Francouzský jazyk
Caroline vystudovala výuku francouzského jazyka na universitě Paris X Nanterre a celý svůj dosavadní život obohacuje zkušenostmi z tohoto oboru. Miluje Prahu! Žije zde už řadu let se svými dvěma syny.
caroline.djiboghlian@gymnaziumpn.cz

Kristián Bartl
Fyzika, chemie
Pracoval v Mikrobiologickém ústavu a Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, kde syntetizoval cukerné deriváty a testoval potenciální léčiva k léčbě infekčních nemocí, převážně hepatitidy B, a rakoviny na in vitro a in vivo pokusech.
Devět let se aktivně věnuje doučování žáků a studentů základních a středních škol v odborné chemii a chemické technologii, biologii, matematice a fyzice. Často zachraňuje doučováním studenty před reparáty.
Doučuje převážně přípravu na jednotnou přijímací a maturitní zkoušku z CERMAT matematiky a organickou chemii. Několikrát u přijímacích a maturitních zkoušek působil i jako asistent dětí a studentů se speciálně vzdělávacími potřebami. Dlouhodobě se zaměřuje na výuku dětí s poruchou autistického spektra.